Hannas bokblogg

Alla inlägg under oktober 2013

Av Hanna - 29 oktober 2013 17:54

Efter varje månad kommer jag att ha en sådan här sammanfattninga av alla böcker jag läst.


Läst:

Nu är mörkrets tid

Så grydde hämdens timme

Stjäla the show

Blunda och hoppa

Skattkammarön (återberättad av Maj Bylock)

Stjärnskott

Det händer nu

Lite ihop

I skymningens land

På andra sidan gryningen

Totalt: 10 st


Bäst: Supersvået att välja men Det händer nu eller någon av John Marsden

Sämst: Skattkammarön men alla i klassen skulle läsa var sin klassiker så jag hade liksom inget val :(


Kommentar: Några av böckerna var ganska tjocka men 10 st är ganska normalt för att vara mig!


Hejdå!!!

Av Hanna - 28 oktober 2013 20:06

Som ni ser så ser mina typsnitt (hur texten ser ut) på bloggen väldigt konstiga just nu för jag har visst valt typsnitt till vissa inlägg och det har blivit heltokigt! Jaja, nu får det vara så men i fortsättningen kommer jag ha detta på alla inlägg och allt annat också!

hejdå!

Av Hanna - 28 oktober 2013 19:45

Jag har läst På andra sidan gryningen av John Marsden.

Sidor: 335 sidor

Handling: Snart är det dags för Nya Zeeland och andra länder att försöka få ett slut på kriget. Ellie och hennes vänner lever som en gerillagrupp och ska försöka skada så mycket de kan för fienden. De ger sig på en bensinstation men Ellie kommer ifrån sina vänner och blir tillfångatagen. Snart är kriget slut men ska vännerna överleva och få börja leva normalt igen?

Så här tycker jag: Boken är väldigt bra och spännaned precis som de andra 6 i den här serien. Den passar väll för ca 12-17åringar och boken får 5/5 stjärnor av mig! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Av Hanna - 28 oktober 2013 19:18

Hej och förlåt förlåt förlåt förlåt och förlåt för att jag inte bloggat på ett tag!

Jag har inte haft tid men det är en dålig ursäkt för egentligen har jag inte känt för det 😞 men under kvällen kommer i alla fall en recension upp.

Rösta gärna i mina omröstningar!!!

hejdå sålänge! 👋👋

Av Hanna - 15 oktober 2013 19:00




  

Stjäla the show av Emmy Abrahamsson

Det var nån vecka sedan jag läste boken så jag kommer inte ihåg allt men här kommer det jag kommer ihåg:

Boken handlar om Filippa som har kommit in på en scenskola i London där hon upptäcker att allt inte är som hon trodde det skulle vara. Hon hittar några kompisar men det tvingas tävla om en roll båda vill ha. Filippa träffar en snygg kille men det går inte så bra.

Jag orkar inte skriva mer nu men boken får 4 av 5 stjärnor av mig ⭐️⭐️⭐️⭐️

Av Hanna - 10 oktober 2013 14:52

Halloj!

Tänkte bara säga att idén till att skapa en bok blogg kommer från www.bokugglan.blogspot.se 

Det är 15-åriga Tova som har bloggen och den är jättebra! Så gå in på den och kolla!


Hejdå ha det bra!

Av Hanna - 8 oktober 2013 15:04

 

Halloj! Idag i skolan började vi med en ny högläsningsbok! Våran lärare läser ur den ca 10 min per dag och idag läste vi bara de första sidorna och den verkar ganska bra, här kommer en liten bild. Klicka på den om du vill förstora upp den.

Av Hanna - 7 oktober 2013 20:53


Jag har läst Så grydde hämndens timme av John Marsden.


Detta är del fem av sju i serien så för dom som inte har läst den är det kanske lite svårt att förstå men kortfattat så handlar det om Ellie som lever gömd i skogen med sina vänner för deras land har blivit invaderat. Ett tips är att läsa böckerna i ordning, börja alltså med Imorgon när kriget kom.

 

Handling:


En av vännerna (Lee) ger sig av från Helvetet (det är platsen där de håller sig gömda) och de andra väljer att följa medDe ger sig av till en soptipp och där ser de några fiendesoldater så de hoppar in i en lastbil och gömmer sig. Plötsligt åker lastbilen iväg och vännerna åker med. När de tillslut kommer fram inser de att är mitt i fiendens läger-Wirrawees flygfält. De inser att detta är chansen dom har väntat på om dom vill förstöra det med de kommer inte på en enda plan där de kommer att överleva så de sätter igång ändå...

 

Så tycker jag:


Boken var väldigt bra och enligt mig riktar den sig till kanske 12+ Den var bra för att man visste inte vad som skulle hända och den var hela tiden väldigt spännande. Jag ville inte att den skulle ta slut!

Boken får 5/5 stjärnor av mig ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Allmän fakta


Jag är en 12-årig boknörd som heter Hanna och på denna bloggen skriver jag om böcker som jag har läst!

Boktips just nu:

 

Som jag vill vara av Katarina von Bredow

 

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Omröstning

Ska jag börja blogga igen?
 Ja, varför inte?
 Jaaa!!!!!
 Nej!
 Spelar ingen roll

Senaste inläggen

Kategorier

Det här har jag lagt ut

Besöksstatistik

Länkar

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards